Team

Sophie Kerckhove
Ik ben Sophie Kerckhove en behaalde mijn master in de logopedische en audiologische wetenschappen, afstudeerrichting logopedie, aan de universiteit van Gent in 2018. Na mijn studies deed ik werkervaring op in een groepspraktijk. In 2021 was het tijd voor een nieuwe stap en startte ik samen met Sofie Burggraeve Taalvaart op.
Vol enthousiasme leg ik me graag toe op het behandelen van kinderen met leer-, taal- en spraakstoornissen en op het behandelen van volwassenen met neurogene spraak- en taalstoornissen. Verder ben ik ook erkend Parkinsonzorgverlener bij de Parkinson Zorgwijzer Vlaanderen. Als laatste ben ik ook erkend Typ10 lesgever.
In het kader van 'levenslang leren' volg ik regelmatig bijscholingen en studiedagen om op de hoogte te blijven van de nieuwste inzichten. Zo blijf ik verder groeien als logopedist en kan ik zo kwalitatief mogelijk te werk gaan.
Ik ben positief, perfectionistisch en empathisch ingesteld. Een doorzetter die graag uitdagingen aangaat en steeds de patiënt voorop plaatst.
Sofie Burggraeve
Ik ben Sofie Burggraeve en behaalde mijn master in de logopedische en audiologische wetenschappen, afstudeerrichting logopedie, aan de universiteit van Gent in 2019. Tijdens mijn stage kon ik ervaring opdoen in de verschillende domeinen van de logopedie. Zo liep ik stage in een ziekenhuis, privépraktijk en een groepspraktijk gericht op het behandelen van kinderen en volwassenen.
Al snel ging ik aan het werk binnen een groepspraktijk waar ik veel ervaring opdeed. In 2021 voelden Sophie Kerckhove en ik dat het tijd werd om onze visie en werking te bundelen binnen onze groepspraktijk Taalvaart.
Ik leg mij heel graag toe op het behandelen van kinderen met leer-, taal-, en spraakstoornissen. Daarnaast behandel ik ook volwassenen met neurogene spraak- en taalstoornissen. Om de beste zorg te kunnen bieden, volg ik regelmatig vormingen/studiedagen. Zo blijf ik op de hoogte van nieuwe inzichten en kan ik deze inzetten binnen de therapie. Ik ben gedreven, enthousiast en meelevend ingesteld.




